Unut Kırıntıları



Boş bir sokağın tıkırtısında yürüyorum.

Loş sarı sokak lambaları henüz dövmemişti beni.

Yine de nefes aldıkça atan kalbimin acısı

Sokağın her yanına koşan çocuklara çarpıyor.

Gözyaşıma yazdığım mektubu gördüyse de 

Aldırış etmiyor, oyun oynuyor çocuklar.

Yürüyorum, sahibi henüz inmemişti sokaklara.

Köşe başı biriken sorular tehditse de 

Onlar sahibi sokakların, susuyorum.

Ardıma bakmak geliyor içimden, koşuyorum.

Orada biliyorum lakin bittikçe sigaram

Unut kırıntıları her yanımı sarıyor.

Unutulacağımı bildiğim her dakika ağlıyorum

Ve kalbimin acısı izin vermiyor susmaya.

Haykırıyorum işte, içinde bitmez sorular

En geniş avluda yağmuru bekliyor.

Yetmiyor muydu gözyaşlarım susmaya?

Gün gelecek avluya çiçekler serpeceğim

Olur da bir gün gelirse diye her yana.

Yine de ilk defa ben aldım çiçeği

Sarı papatyalardan şiirler yazdım 

Ve o tek gülü nokta bildim o şiirlere.

Bilmez miydim ardı sıra koşmayı?

İzin vermedi, zaman bir kanca gibi boynumda

İzin vermedi gidişlerin ardına dizdiğim sandalyeler.

Ola ki bir gün deydiğim yüreği kaplarsa eller

Henüz bitirmediğim mektubumda gözyaşım

Ve etmediğim kelamlar zincirlenir ardıma.

İşte o gün gitmek günü çalar kulaklarımda.

Nereye, kime ve ne zaman bilmeden

Öylece çekip gitmek papatyaların kuruduğu yere.

Oysa ellerim hak ediyordu boynunda olmaya.

Dudaklarım boynunun serserisi bir mayındı.

Hak ediyorduk en güzel sabahta nefeste buluşmaya.

En güzelini hak ediyordu kader zinciri vurmasa ellerime.

Yürüyorum, loş sarı ışıklar tepemi okşuyor.

Henüz sokağıma uğramayan umudu görüyorum,

Yolunu değiştiriyor sanki beklemiyormuşçasına.

Onca sokağım telaşla beklemişken

Hiç uğramadı ne güzel günler ne kavuşan ayrılıklar.

Ondan sebeptir içimde bitmeyen acabalar.

Ve ondan sebeptir hep en kötüyü görüşlerim.

Gün doğuyor lakin zifiri karanlık ardımdakiler.

Asla doğmayan günün hesabını kesiyorum

Ne değer ediyor ne çöp.

Öyle ya neydim ki bitmişliklerim soluklansın sakince.

Bana susmak düşer, bana ağlamak düşer

Ve asla bitmeden gidenin özleminde 

Bana yüreğine dolan elleri izleme düşer.

Bilirim, ben düşmem de yüreğe eller düşer.

Comments

Popular Posts