Tekerleme


 

Yıpranmış bedenim henüz güneşe değmedi

Bulutlar sıradan bir haykırışı tutsalar da

Güneşi namus denen çetelede tutuyorlar

Ve ben değemiyorum, oysa umudum orada

Biliyorum yine de umudu saklamanın huysuzluğunu 

Ben orada olmalıydım 

Fakat kimse bana buradayken değinmedi 

Gidişim bir su misali her delikten sızıyor

Beni tutan onca insan için kendime yalvarıyorum

Sızmak istiyorum fakat tutuyorum kendimi

Gidişim bir kuraklık yaratmayacak belki

Yine de susuz kalacak ruhlara bir teselli olmayı diliyorum

Oysa ben her harmanın ezileniydim 

Dövseler de her başağı ben dayak yiyeniydim

Çocuklar toplardı beni yere serpilmiş ruhumdan

Beni ruhumdan ayrı, huzurdan gayrı görmekti kader

Bilirdim, ben yazdım bunları hep alnıma

Kâh kazıdım kör bıçakla kâh çizdim oyma kalemle

Yine de bir destanın noktasında buldum kendimi

Ne anlamlar vardı yazdıklarımda da ben hep bitiştim

Kimler anlatırdı kimler konuşurdu kelamlarımı 

Ben bilmeden orada bir mürekkep değişindeydim

Burada bir kağıt kadar talihi arasam da 

Ben mektuptaki gözyaşıydım

İstemsizdim orada ama bir o kadar kaçınılmazdım

Ben acının ardıydım fakat ölüm olmadan

Sana seninle anlattıklarımdaydım

Beni bir mezar taşında tekerleme bildiler

Ölenle ölünmezi oynarım sandılar

Fakat ben bir gidişin henüz başlangıcıydım

Beni çocuklar sevmezdi, aramazdı koltuk altında

Ben minik, saf bir kalbin bile aradığı olmadım

Gözyaşımdan buğuladığım dünyada

Köşebaşı biten her cümlenin akıbetini soran ben

Bir çocuğun aradığı dahi olmadım

Yaşı yetmez hıçkırıkların kalbimde yarattıklarını anlatmaya

Ve ben yine de çocukları arardım 

Benim tarihimde kaybettiğim her çocuğu arardım

Belki bir anne dayağında unuttuklarımda

Belki bitmemiş hikayemin umutsuzluğunda

O çocuğu asla bulamazdım lakin

Nitekim yaşamak bir yalandı ben yalnızca hayatta kaldım

Son nefesin huzurunda bana tutunanların hayatı oldum

Gittim giderilecek her günahın peşinden

Yine de kaybettiğim bene ulaşamadım

Ve kayboldum, kayboldum, kayboldum

Bir huzurda bulunmak dileğinde

Gayrısında gözümün olmadığı ilanındayım

Beni hiçlikle bırakın

Bir taşa tekerleme yazın ve başucuma yastık yapın


Comments

Popular Posts